PR Troopers - פי.אר. טרופרז

PR Troopers - פי.אר. טרופרז

Artist

קולקטיב ההיפ הופ “פי. אר טרופרז”, בו היו חברים גם נועה פארן, אורטגה, פלד והראפר קלין. , המשפחה המורחבת של הרכב הגנגסטא ראפ, פרברים רפיוג'יז.

פי.אר טרופרז, יצירתם של נמרוד דוויק ומקדדי ג'י, עלה מתוך הרצון של השניים ליצור סאונד וגישה רעננים וחדשים בהיפ הופ הישראלי.
דוויק, אמ.סי בפרברים רפיוג'יז ומנהל הלייבל היי פייבר; ומקדדי ג'י, המפיק המוסיקלי ואחד האמסיז בפרברים רפיוג'יז. השניים רצו להפיק אלבום שיעלה לתודעה את הסאונד של הפרברים ואת תרבות הרחוב בהיפ הופ הישראלי.
כמו כן היה להם רצון להרחיב את הסאונד של הפרברים רפיוג'יז, והאמירה הסאטירית והחברתית של הלהקה מעבר ללהקת האם.
שנה וחצי גייס דוויק בעזרת האינטרנט, הופעות, תכניות רדיו ושמועות, אמ.סיז מכל הארץ. בסופו של דבר השתתפו 13 ראפרים בפרויקט, בהם:

פלד – אמ.סי, במקור ממנחמיה שליד הכנרת.

לוקץ' איש המערות – אמ.סי, במקור מצהלה.

אורטגה – אמ.סי, אלוף ישראל בפריסטייל 2004, היה שותפו של לוקץ' במשך זמן מה. במקור מהרצליה.

אמ.סי קו – אמ.סי, עבד לבד במשך שנים, במקור מנשר.

נועה פארן – אמ.סי וזמרת, חברה בפרברים רפיוג'יז.

KK – חבר להקת פרברים רפיוג'יז, אמ.סי, אמן קומיקס ומדיה העונה לשם גבריאל בן משה, המעצב הגראפי של הפרויקט.
גר בברלין מאז 2008.

אלפרברוס 100% כותנה – אמ.סי, חבר בפרברים רפיוג'יז.

KLIN – חבר בהרכב ההארדקור היפ הופ Bang La Death דובר הרוסית. במקור מירושלים. אמ.סי בהרכב. לימים חבר בהרכב סאדייל.

פתק – אמ.סי. במקור מכפר רות.

פורנו – אמ.סי, במקור ממכבים.

דוויק – אמ.סי, מפיק בפועל ומנהל ההרכב

מאקדדי ג'י – אמ.סי, מפיק, מעבד מוסיקלי

Uzz Noble – פועל זר מאפריקה וראפר בקהילה המקומית.

הקלטות האלבום נערכו כך שאיש מהראפרים לא פגש את השני והם הקליטו עצמאית קטעים על ביטים אותם הפיק מאקדדי ג'י. בדצמבר 2004 יצא האלבום לעולם, ובחזרות לקראת מופע ההשקה שלו, שנערך בבארבי באותו חודש, נפגשו והקשיבו הראפרים לראשונה לאלבום. את המיקסים לאלבום עשה גדי תוך התייעצות עם אורי שוחט. את המאסטר עשה אודי קומראן.

בעקבות מופע ההשקה והביקוש הגדול אליו, גובש ההרכב ללהקה פועלת, והוחלט על דחיפת הפי.אר טרופרז קדימה, תוך עידוד יצירה משותפת ואישית של כל אחד מהחברים בו. הלהקה הדגישה פעמים רבות כי הטקסטים הינם סאטירה, והחריפות שלהם נובעת מאמירה ביקורתית ואין בה שום המלצה לדרך חיים או סגנון.

מתוך הזוהמה זכה לתשבוחות רבות בתקשורת, וכך גם מופע הלהקה שהביקורות הגדירו כ"אירוע ההיפ הופ האמיתי היחיד בישראל". הלהקה הקפידה על שילוב ארבעת היסודות של ההיפ הופ בהופעותיה, ושיתפה פעולה עם אמני גראפיטי, ברייקדאנס והקפידה על די.ג'יים העושים שימוש בתקליטים לטובת נגינה. לימים הגדירו רבים את האלבום כאבן דרך בהתפתחות של הראפ וההיפ הופ בישראל.
מהאלבום יצא לרדיו השיר “להצמד למעלה” של נועה פארן. כמו כן התארחו בספטמבר 2005 שני חברי ההרכב נועה פארן ולוקץ' בשיר “יחד” שיזם רועי “רויאל” אדרי. הכנסות השיר הוקדשו כתרומה עבור “המועצה לילד החוסה”.

הלהקה הופיעה במשך שנתיים מעל ל-50 פעמים במסגרות שונות: במות, מסיבות, רייבים וכן הלאה. בשנת 2007, לקראת השקת אלבומה השני של פרברים רפיוג'יז התפרקה הלהקה. חברי הלהקה הביעו רצון ליצור עצמאית חומרים שונים ולא לעבוד יחדיו על שירים.
פלד ואורטגה הקליטו אלבום הבכורה שלהם, וכמוהם גם לוקץ' ונועה פארן.